Stofafscherming


 


Hieronder meer uitleg over Stofafscherming.
Mocht u vragen hebben, vul dan het contactformulier rechts in.
Of mail/bel ons.


Stof-vrij.
Bij oa Porsche is het MayTec stof-afdicht-systeem toegepast. Na de lakstraat worden de carrosserieën door een stofdichte ruimte getransporteerd. Alle wanden, deuren etc zijn compleet stofdicht.
Niet alleen wanden.
Ook bij Mercedes is dit systeem ingezet en daar is het systeem zelfs zo uitgebreid dat het meerdere verdiepingen hoog is. Een hefsysteem brengt de carrosserieën 20 meter omhoog. Alle wanden zijn voorzien van glas om zoveel mogelijk licht te behouden.
Brandveiligheid.
In het stof-afdicht-systeem zijn speciale plafondplaten opgenomen. Deze platen zijn voorzien van een speciale folie die bij brand uit het frame valt. hierdoor kan het water uit de sprinklers die buiten de afscherming hangen toch bij de brand kan komen.
Crashtest.
Het systeem slaagt voor een crashtest met een gewicht van 100 kg, een snelheid van 20 km/h, uitgevoerd op paneel met 8mm veiligheidsglas. Hierbij is de bots-energie 1600 Joule.

 


 

Panelen.
De panelen worden opgenomen in speciale profielen en worden geklemd tussen twee rubbers. Hierdoor kan het frame gebouwd worden en wanneer alles staat, kunnen de panelen geplaatst worden.
Deuren.
Wanneer er geen paneel gewenst is, maar een deur, dan wordt er m.b.v. een extra profieltje een aanslag gecreëerd met daarop wederom een rubber afdichtprofiel. Hiermee is het erg simpel deuren en luiken te maken.
Dak.
De dakpanelen zijn dusdanig uitgevoerd dat ze eenvoudig geplaatst kunnen worden, en ook snel vervangen kunnen worden. Er zijn ook panelen met ingebouwde led-verlichting. Doordat je de panelen snel kunt wisselen blijf je flexibel.
Filter.
In de wanden kunnen filters toegepast worden. Filters hebben een F7 voor-filter, en een F9 hoofd-filter. Ruim voldoende om de fijnste stofdeeltjes af te vangen en schone lucht naar binnen te krijgen.

 


 
Relevante link:
Profielkeuze tabel.
Profielcatalogus.
Cleanroom profielen.